loading...
راهای جالب برای مراقبت از دندان ها
حمید بازدید : 43 سه شنبه 19 آذر 1398 نظرات (0)

اگر دندانهای کج و / یا نیش غلط خورده (زیر بغل یا اوربایت) دارید ، انواع مختلفی از درمان ها وجود دارد که می تواند به صاف کردن دندان ها از جمله بریس و نگهدارنده کمک کند.

بسیاری از دندانپزشکان عمومی مرتب سازی و ارتودنسی اساسی انجام می دهند ، اما ارتودنتیست ها در تصحیح بی نظمی دندان ها تخصص دارند .

دندانپزشک یا ارتودنتیستی که شما انتخاب می کنید ، در مورد سلامتی شما سؤال می کند ، یک معاینه بالینی انجام می دهد ، از اسکن دیجیتال از دندان هایتان استفاده می کند ، از صورت و دندان های شما عکس می گیرد و اشعه ایکس از دهان و سر را سفارش می دهد. یک برنامه درمانی مناسب بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده ساخته شده است.

در بعضی موارد ، یک نگهدارنده قابل جابجایی تمام آنچه لازم است خواهد بود. در موارد نادر دیگر (به ویژه هنگامی که اوربیت شدید یا کمبود اضافی وجود دارد) ، ممکن است عمل جراحی ضروری باشد. در اکثر موارد ، به بریس های مورد نیاز نیاز خواهید بود.

 

انواع پرانتز در دسترس هستند؟

 

اگر براکت ها واقعاً راه حل برای شما هستند ، دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی دستگاهی را برای نیازهای شما تجویز می کنند.پرانتز ممکن است از نوارها ، سیمها و سایر وسایل اصلاح یا جابجایی ثابت باشد. هیچ روش برای همه کار نمی کند

چگونه پرانتز کار می کند؟

در کل ، بریس ها با اعمال فشار مداوم در طی یک دوره زمانی کار می کنند تا به آرامی دندان ها را در یک جهت خاص حرکت دهند. با حرکت دندان ها ، استخوان با اعمال فشار تغییر شکل می دهد.

پرانتز از اجزای زیر تشکیل شده است:

براکت ها مربع های کوچکی هستند که به طور مستقیم به قسمت جلوی هر دندان با ماده مخصوص اتصال دندان متصل می شوند یا به باندهای ارتودنسی وصل می شوند. براکت ها مانند دسته ها عمل می کنند ، و سیم های قوس دار را نگه می دارند که دندان ها را حرکت می دهند. انواع مختلفی از براکت ها از جمله فولاد ضد زنگ و سرامیک یا پلاستیک به رنگ دندان وجود دارد که غالباً انتخاب می شوند زیرا کمتر مشخص است. گاهی اوقات ، براکت ها به پشت دندان ها سیمان می شوند تا از دید آنها پنهان شوند.

باندهای ارتودنسی از جنس استیل ضد زنگ ، شفاف یا مواد رنگی دندان هستند که با مواد اتصال دهنده دندان به دندان سیمان می شوند. آنها به دور هر دندان پیچیده می شوند تا لنگر براکت ها فراهم شود. باند های شفاف یا رنگ دندان گزینه های زیبایی بیشتری دارند اما از فولاد ضد زنگ گران تر هستند. در همه بیماران استفاده نمی شود. بعضی از افراد فقط براکت دارند و هیچ باند ندارند.

فاصله دهنده ها جداکننده هایی هستند که برای ایجاد فضای کوچکی قبل از قرار دادن باندهای ارتودنسی بین دندان ها قرار می گیرند.

سیم های قوس به براکت ها وصل می شوند و برای هدایت حرکت دندان ها به عنوان آهنگ عمل می کنند. سیم های قوس می تواند از فلز ساخته شده باشد و یا شفاف یا دندان رنگ باشد.

کراوات حلقه های لاستیکی کوچک یا سیم های ریز هستند که سیم قوس را به براکت ها می چسبانند. آنها می توانند شفاف ، فلزی یا رنگی باشند.

یک لوله باکال روی باند آخرین دندان ، انتهای سیم قوس را به طور ایمن در محل نگه می دارد.

نوارهای کوچک لاستیکی الاستیک ، به نام پیوندها ، سیمهای قوس را به داخل براکت ها نگه می دارند.

فنرها را می توان روی سیم های قوس بین براکت ها قرار داد تا فشار ، کشش ، باز یا بسته شدن فاصله بین دندان ها وجود داشته باشد.

ممکن است دو باند روی دندانهای فوقانی دارای لوله های سرپوش بر روی آنها باشد تا چهره سر را در جای خود نگه دارد. (روسری ابزار دیگری است که توسط ارتودنتیست ها برای اصلاح ناهنجاری های دندان مورد استفاده قرار می گیرد ؛ به زیر مراجعه کنید)

نوارهای الاستیک یا لاستیک به قلابهای روی براکت متصل شده و به روشهای مختلف بین دندانهای فوقانی و تحتانی پوشیده می شوند. آنها برای جابجایی کامل دندانهای فردی ، فشارهایی را برای حرکت دادن دندانهای بالا در برابر دندانهای تحتانی اعمال می کنند.

روسری Facebox ابزار مفتولی است که برای جابجایی مولرهای فوقانی در دهان به منظور اصلاح اختلاف نیش و همچنین ایجاد فضایی برای دندان شلوغ استفاده می شود. صورت صورت از یک قسمت فلزی داخلی تشکیل شده است که مانند نعل اسب است که در دهان می رود و به لولاهای باکال متصل می شود و یک قسمت بیرونی که به دور قسمت بیرونی صورت می چرخد ​​و به یک بند روسری وصل می شود.

"مینی بریس های جدید" که بسیار کوچکتر از بریس های سنتی هستند ، ممکن است گزینه ای برای برخی باشد. روش دیگری برای صاف کردن دندانها وجود دارد که از نگهدارنده های پلاستیکی قابل جابجایی استفاده می کند که ممکن است در هنگام جمع شدن دندان خیلی شدید نیز کار نکند. متخصص ارتودنسی شما در مورد انواع مختلف پرانتز با شما بحث خواهد کرد و تعیین می کند که بهترین گزینه برای وضعیت شما چیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 511
  • بازدید کلی : 3,181